..konstrukció a mezőgazdaság számára az Avant-tól
2014.03.12.
Új építési konstrukció a mezőgazdaság számára az Avant-tól
Avant R35 - AGRARTECHNIK teszt: Az Avant a mezőgazdaság területén is szeretné növelni a forgalmát az új fejlesztésű R sorozattal, miszerint a járművezetőt nem a gép első felére ülteti (egyedi Avant konstrukció), hanem a derékcsukótól hátra hasonlóan a „hagyományos építésű” törzscsuklós gépekhez. Az AGRARTECHNIK az R35-ös modellt még a piacra történő bevezetés előtt tesztelhette.
Széleskörű alkalmazhatóság
Az eddigi Avant rakodók jellegzetessége az volt, hogy a vezető mindig a rakodógép elején ült. Ez a pozíció jobb rálátást biztosított az adapterekre, de nagyon szokatlan volt azok számára, akik rendszeresen vezettek „hagyományos építésű” derékcsuklós homlokrakodókat.
A klasszikus mezőgazdasági rakodók iránt érdeklődő vevők számára fejlesztette az Avant az R-sorozatot.
A járművezető ülése és az összes kezelőszerv a rakodó hátsó részén kapott helyet. A hagyományos építésű rakodókhoz szokott gépkezelő rövid időn belül otthon érzi magát. A gép egyéb paramétereit tekintve az R35 ugyanolyan Avant tulajdonságokkal bír, mint a gyár többi sorozatának tagjai. Az egyik klasszikus jellemzője, hogy pl. a járószerkezet vezérlése két pedál (előre-hátra) segítségével történik, gáz, fék és araszoló pedál nincs. Ez a megoldás kezdetben furcsa, de gyorsan hozzá lehet szokni ehhez a koncepcióhoz. További Avant ismertetőjegyek: a kerekenkénti hidromotor, teleszkópos kitológém, japán Kubota dízelmotor, tömegéhez képest nagy emelőképesség, kiváló terepjáró képesség, a nagyon erős műanyagból készült burkolatok (minden olyan helyen, ahol nincsen közvetlen kapcsolat mozgó alkatrészekkel) és az ülésfűtés. Ez utóbbi valószínűleg a finn származásának köszönhető, a teszt alatt azonban a mi hátunknak is jólesett a kellemes meleg a hideg őszi hónapokban.
A plexitetőnek köszönhetően kiváló a rálátás a rakományra maximális emelőmagasság esetén is.
Ha a talajszint közelében történik a munkavégzés, akkor a kitológémet egy kicsit ki kell tolni, hogy optimális legyen a rálátás a munkaeszközre.
Az Avant homlokrakodók nem három, hanem két dimenziós derékcsuklóval rendelkeznek. Ez eleinte szokatlan lehet, mivel előfordulhat, hogy egyenetlen talajon valamelyik kerék felemelkedik talajtól. Másrészt ez a kialakítás kiemelkedő stabilitást ad a gépnek, mivel a teljes gép tömege ellensúlyként szolgál, míg a három dimenziós derékcsukló esetén csak a gép elülső része képez ellensúlyt, ami miatt sokkal borulékonyabb. Az R35 rakodón viszont igazán biztonságban éreztük magunkat.
A rakodó állandó hidrosztatikus összkerékhajtása kerekenkénti hidromotorokkal van megoldva, ami legfeljebb a 14 km/h-s sebesség elérését teszi lehetővé. Az elektrohidraulikus differenciál zár oldószelep lehetővé teszi, hogy egyenetlen terepen közlekedve a gép vonóereje állandó maradjon akkor is, ha valamelyik kerék nem érintkezik a talajjal. Az R35 rakodó teljesítményével maximálisan meg voltunk elégedve, úgymint a vonóerővel, a kitológém emelőképességével és az adapterek működtetésére kialakított hidraulikus kör teljesítményével.
A hidraulikus szivattyú szállítási teljesítménye a kézi gázzal szabályozható. Ez is egy szokatlan jellegzetesség, olyan megoldás, ami elsősorban Avant specifikus. Az R35 rakodó, ugyanúgy, mint a testvérei, egy alapgép, amely főleg ott bontakoztatja ki a képességeit, ahol a klasszikus rakodási munkák mellett számos hidraulikusan hajtott adaptert kell működtetni.
A műszerfalon minden szükséges kezelőszer, kijelző és kapcsoló megtalálható.
A manuális rögzítőfék a hátsó kerekekre hat.
A teleszkópos kitológém és a kétirányú hidraulikus kivezetés joystick-ról nyomógombokkal és a vezérlő karokkal is működtethető. A nyomógombokkal ellentétben a vezérlő karok segítségével a hidraulikus teljesítmény proporcionálisan állítható. Ezt nagyon jó megoldásnak tartottuk. Az adapterek folyamatos működéséhez szükséges térfogatáram biztosítása érdekében a kiegészítő hidraulika szabályzókarja mechanikusan beakasztható. Ha a kézi gázt megfelelően beállítottuk, akkor teljes egészében a munkagépre koncentrálhatunk. Ha nagyobb szállítási teljesítményre van szükség, akkor rendelkezésre áll az Avant 600-as sorozatánál megszokott második hidraulikus szivattyú is, ami a percenkénti 33 literes szállítási teljesítményt 66 literre növeli. A gép így takarékosan és erőteljesen egyaránt használható.
A munkaeszköz rögzítése mechanikusan, két csapszeg segítségével történik. Függesztett adaptereknél a csatolólemez hátradöntésével is rögzíthető a kettős záró mechanizmus, így nem kell még egyszer leszállni a gépről.
Az alapkivitelhez tartozó hidraulikus gyorscsatlakozó rendszer megkönnyíti a munkaeszközök cseppmentes csatlakoztatását nyomás alatt is.
Ha nincs rá szükség, akkor a gyorscsatlakozót az arra kialakított tartókonzolra tesszük (bal oldali kép).
Az oldalsó burkolat néhány csavar oldásával könnyen levehető. Ezután könnyedén elvégezhető az összes karbantartási feladat. A hátsó burkolat felső része is levehető, illetve a vezetőülés alatti lemez is eltávolítható.
Műszaki adatok: Avant R35 rakodó |
|
hossz/szélesség/magasság: |
2,55 m/1,28 m/2,14 m |
hasmagasság/fordulókör (külső): |
0,263 m/4,41 m |
alkalmazható tömeg (-tól): |
1480 kg |
standard abroncs: |
26×12,00-12 |
legnagyobb sebesség: |
14 km/óra |
hidraulika (szivattyú teljesítménye/nyomás): |
66 liter/perc/200 bar |
motorteljesítmény: |
28 kW/37,5 LE |
üzemanyagtartály (dízel)/hidraulikaolaj-tartály: |
30 liter/38 liter |
tolóerő/szakítóerő (50 cm): |
1110 kp/1250 kg |
emelőmagasság/emelőerő: |
2,82 méter/1100 kg |
Listaár ÁFA nélkül |
|
Avant R35 rakodógép: |
29 000 Euro |
Összegzés |
|
Az Avant R35 egy kompakt, multifunkciós gép. A legkülönbözőbb célfeladatok is elvégezhetők egyetlen géppel, rengeteg élőmunkát megtakarítva. A klasszikus mezőgazdasági rakodók iránt érdeklődő vevők számára fejlesztette az Avant az R-sorozatot. A szokásos Avant építési stratégiával ellentétben a vezető itt a gép hátsó részén ül. A gép egyéb paramétereit tekintve az R35 ugyanolyan Avant tulajdonságokkal bír, mint a gyár többi sorozatának tagjai. Ez a rakodógép elsősorban a szűk közlekedőfolyosókkal rendelkező épületekben, állattartással foglalkozó helyeken használható nagyon jól, ahol nincsen elegendő hely a munkavégzésre. |
|
Terjesztési információk |
|
Az Avant az elmúlt években jelentősen növelte gépforgalmát, és kb. 600 gépet értékesít évente a hazai piacán. A legtöbb az építőiparba, a kertészeti és tájépítési területekre, a lótenyésztésbe, a mezőgazdaságba és a gépkölcsönzőkbe került. Az R35-ös géppel a mezőgazdaságban is jobb eredményeket szeretnének elérni. Minden egyedi kérés teljesítése érdekében az Avant kb. 100 különböző munkagépet kínál, az egyszerű kanáltól egészen a betonkeverőig. |
VERBIS KFT.
www.verbis.hu